Освітня програма
Полтавського закладу дошкільної освіти
№7 «Теремок»
Полтавської міської ради Полтавської області
на 2023/2024 навчальний рік
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКЛАД:
Column
|
Column 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону: групи повного дня, короткотривалого перебування, соціально-педагогічного патронату, забезпечує роботу консультаційного центру «Турботливі батьки» для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім'ї.
Тривалісь освітнього процесу в ПДНЗ №7:
Навчальний рік |
01.09-31.05 |
Оздоровчого періоду |
01.06-31.08 |
Загальна тривалість канікул |
110 днів, з них: літні – 90 днів (з 1 червня по 31 серпня) осінні – 5 днів (з 23 жовтня по 27 жовтня); зимові – 10 днів (з 01 січня по 12 січня) весняні – 5днів (з 25 березня по 29 березня) |
Адаптаційно-діагностичний період |
01.09-15.09 – дошкільні групи 01.09-01.10. – групи раннього віку |
Тривалість робочого тижня |
5- денний, Пн.- Пт. |
Час роботи (9 груп) |
8.30 – 18.00 |
Час роботи чергової групи (1 група) |
7.00 – 19.00 |
Навчальний рік |
01.09-31.05 |
У період канікул з дітьми не проводяться заняття, обов’язковою є фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльності.
Кадрове забезпечення:
Загальна кількість працівників |
55 осіб
|
Кількісний склад педагогічних кадрів |
25 осіб |
Кількісний склад технічного персоналу |
30 осіб |
Якісний склад педагогічних кадрів |
Середня-спеціальна освіта – 2 особи Ступінь вищої освіти бакалавр – 2 особи Вища освіта – 22 осoби |
Педагогічний стаж |
від 3 до 5 років – 5 осіб від 5 до 10 років – 3 особи від 10 до 20 років – 7 осіб від 20 до 30 років – 6 осіб від 30 до 40 років – 2 особа від 40 років – 3 особи |
Кваліфікаційний рівень педагогічних кадрів |
«вища кваліфікаційна категорія» – 10 осіб «I кваліфікаційна категорія» - 6 осіб «II кваліфікаційна категорія» – 2 особи «спеціаліст» - 8 осіб педагогічне звання «Вихователь - методист» - 1 особа |
Атестація педагогічних кадрів (у 2024 році) |
5 осіб |
Курсова підготовка (на базі ПОІППО) (у 2024 році) |
8 особи |
Вакансії |
Немає (станом на 01.09.2023 р.) |
Освітня діяльність ПДНЗ (я-с) №7 «Теремок» у 2023/2024 навчальному році здійснюється за пріоритетним напрямком «Мовленнєва компетенція дошкільника (вміння адекватно й доречно практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби виразності мовлення).
Зважаючи на аналіз освітньої роботи за минулий навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив продовжує працювати над методичною проблемою: «Постійне підвищення рівня професійної майстерності і інноваційної культури кожного педагога як важливого чинника в реалізації програми «Дитина» через впровадження інноваційних технологій, формування національно-свідомої, творчої, життєво-компетентної особистості» та визначає такі
пріоритетні завдання на 2023/2024 навчальний рік:
1. Сучасні підходи до організації роботи з питань безпеки життєдіяльності з усіма учасниками освітнього процесу в ЗДО.
2. Формування патріотичних почуттів дошкільника засобами мистецько – творчої діяльності.
3. Створювати умови для партнерської взаємодії ЗДО і сім’ї
4. Впровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес.
Завдання роботи дошкільного закладу на літній період.
Основне завдання дошкільного закладу – зміцнення здоров’я та емоційного благополуччя дітей. Повноцінний фізичний розвиток малюка – основа формування особистості. Літній оздоровчий період в дошкільному закладі – це не лише ігри, розваги та цікаве дозвілля, а й закріплення отриманих знань у різних видах дитячої діяльності, загартування та зміцнення здоров’я вихованців. Саме це і спрямовано на роботу педагогічного колективу.
Основні завдання:
1.Створення умов для ефективного оздоровлення дітей влітку шляхом впровадження сучасних здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних освітніх технологій.
2.Продовження поглибленої роботи з розвитку у дошкільників позитивного ставлення до духовних цінностей через ознайомлення з літніми народними та календарними святами.
Оздоровчі завдання:
Охопити системним оздоровленням і загартуванням дітей дошкільного закладу, використовуючи нетрадиційні методики, шляхом введення гнучкого динамічного режиму та використання цілющого впливу природних засобів і рослинної їжі:
- дотримуватися розпорядку дня, враховуючи чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку, забезпечувати максимальне перебування на свіжому повітрі, відповідну тривалість сну для дітей певного віку;
- проводити загартовуючі процедури, дотримуючись санітарно-гігієнічних норм;
- забезпечувати достатню рухову активність;
- організувати збалансоване, збагачене вітамінами харчування та раціональний питний режим.
Освітні завдання:
1. Узагальнювати, закріплювати та розширювати уявлення про навколишній світ та самих себе.
2. Удосконалювати набуті впродовж навчального року вміння та навички.
3. Допомогти дітям усвідомити зв’язок «архітектурних» витворів з піску та витворів природи з набутими протягом року знаннями про види архітектури, використовуючи для цього прогулянки, екскурсії, пішохідні переходи, спостереження( по території закладу).
4. Для здійснення завдань гуманістичного виховання використовувати нові сучасні виховні технології: уроки Добра та Краси, етичні казки, ситуації морального вибору, психотехнології, ігрові технології.
5. Збагачувати практичний досвід дітей через залучення до різних видів дитячої діяльності – ігрової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової.
У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом МОН № 33 від 12.01.2021 "Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)”
Інваріантивний складник. Освітній напрям: «Особистість дитини»; «Дитина в соціумі»; «Дитина в природному довкіллі»; «Гра дитини»; «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»; «Мовлення дитини»; «Дитина у світі мистецтва».
Варіативний складник. Освітній напрям: «Особистість дитини. Спортивні ігри»; «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп'ютерна грамота»; «Мовлення дитини. Основи грамоти»; «Мовлення дитини. Іноземна мова»; «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність»; «Дитина у світі мистецтва. Хореографія».
Зміст інваріантивного складника забезпечується через чинну Освітню програму для дітей від 2 до 7 років «Дитина» Г.В. Бєленька, О.Л. Богініч, В.М. Вертугіна та ін., освітню програму «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку / [Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рого-зянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук].
РОБОТА ЗА ОСВІТНІМИ ПРОГРАМАМИ
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
Освітня програма «Дитина» скерована на розкриття особливостей розвитку й світосприйняття сучасних дітей та знаходження шляхів до взаєморозуміння з ними.
Мета освітньої програми:
- гармонійний розвиток дитини, а не цілеспрямована підготовка до НУШ;
- гармонійне поєднання традиційних та нетрадиційних форм роботи;
- інтеграція різних видів діяльності.
Завдання програми - сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу
Структура програми - визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини. У програмі «Дитина» матеріал розподілено за такими віковими категоріями:
«Крихітки» (третій рік життя) — перша молодша група
«Малята» (четвертий рік життя) — друга молодша група
«Чомусики» (п’ятий рік життя) — середня група
«Фантазери-мрійники» (шостий рік життя) — старша група
«Дослідники» — сьомий рік життя.
У кожній освітній лінії програми є показники компетентності (освітні завдання).
Зміст всіх розділів Програми спрямований на задоволення потреб дитини в сьогоденні й водночас на формування обріїв майбутнього через розвиток пізнавальних інтересів, емоційного інтелекту та комунікативних умінь. Серед освітніх завдань педагогам і батькам пропонуються такі : формувати уявлення про соціально схвалювані якості особистості як загальнолюдські цінності, формувати емоційно – ціннісне ставлення до себе та до інших людей; спонукати дітей до експериментування, виявлення творчості, ініціативності; розвивати пізнавальний інтерес до розмаїття світу природи; формувати вміння помічати красу та естетичну своєрідність природи у різні пори року, вчити насолоджуватися спогляданням тощо.
Програма « Дитина» умовно поділяється на дві частини: інваріативна та варіативна:
Інваріативна складова
● Особистість дитини : на що потрібно звернути увагу
- вікові особливості психічного розвитку
- здоров’я та фізичний розвиток
● Організація життєдіяльності дитини
- дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
- екопростір розвитку дитини
Предметний світ: що навколо мене
Соціальний світ: хто поряд зі мною
Природний світ: дитина у світі природи
● Гра дитини
● Комунікативний розвиток особистості
● Дитина у світі мистецтва
- художньо-продуктивне образо творення
- літературне образо творення
- музика
- гра на дитячих музичних інструментах
- театральне образотворення
Варіативна складова :
● «TIP-TOP ENGLISH»
● Дитяче експериментування та винахідництво
● Шахи
● Хореографія
РОБОТА ЗА ОСВІТНІМИ ПАРЦІАЛЬНИМИ ПРОГРАМАМИ
Парціальні програми, які будуть використовуватися в освітньому процесі в закладі. Якщо окремо деякі групи, вкажіть їх.
|
Назва |
Автор |
В якій групі |
Примітка |
1 |
безмежний світ гри з LEGO |
автори : О. Рома, О.Борук, В.Близнюк, В. Гангло, Ю. Косенко
|
Старша група «Фіалка» |
Елементи |
2 |
STREAM –освіта, або Стежинки у Всесвіт |
К.Крутій |
Середня група «Краплинка»
Старша група «Фіалка» Молодша група «Яблунька» |
(освітній напрям «Математика. логіка»)
(освітній напрям «Природничі науки»)
|
У освітньому процесі використовуються інноваційні педагогічні технології:
|
Column 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями |
Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами |
|||
Різновікова |
старша |
|||
(від 2 до 3 років) |
(від 3 до 4 років) |
(від 4 до 5 років) |
||
Ознайомлення із соціумом
|
1 |
2* |
2 |
3* |
Ознайомлення з природним довкіллям |
1 |
1 |
1 |
2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) |
4 |
4 |
5 |
5 |
Сенсорний розвиток |
2 |
– |
– |
- |
Логіко-математичний розвиток |
- |
1 |
1 |
2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування |
2 |
- |
3 |
-
|
Здоров’я та фізичний розвиток |
2 |
3 |
3 |
3 |
Загальна кількість занять на тиждень |
10 |
11 |
12 |
15 |
Максимальна кількість занять на тиждень |
10 |
14 |
15 |
20 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину |
1,4 |
3,5 |
5,3 |
8,3 |
Тривалість одного заняття при очній формі навчання:
|
Заняття |
Заняття з фізичної культури |
Інтегроване заняття |
від 1до 3 років |
до 10 хв |
15 хв |
15 хв |
від 3 до 4 років |
15 хв |
20 хв |
25 хв |
від 4 до 5 років |
20 хв |
25 хв |
35 хв |
від 5 до 6(7) років |
25 хв |
30 хв |
40 хв |
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
При організації освітнього процесу в дистанційному режимі, заняття тривають:
Вік дітей |
Заняття
|
від 1до 3 років |
не проводяться |
від 3 до 4 років |
10 хв
|
від 4 до 5 років |
|
від 5 до 6 (7) років |
15 хв |
Освітня діяльність в закладі здійснюється відповідно до плану роботи на навчальний рік та літній оздоровчий період. Перспективне та календарне планування у вікових групах здійснюється за регламентом життєдіяльності згідно за режимними моментами з урахуванням освітніх напрямів та базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.
В освітньому процесі використовуються такі організовані форми діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, ігри-заняття, а також міні-заняття упродовж дня, гуртки за інтересами:
|
Назва гуртка |
Спрямування |
Вікова група |
Керівник
|
1 |
Умілі ручки |
Художньо-продуктивна діяльність |
Ранній вік |
Бодулєва М.Й. |
2 |
Чарівний квадрат (гра танграм) |
Пізнавальний розвиток |
молодший вік |
Вац В.Д.
|
3 |
Мовленнєве дихання вивчаємо – потім легко розмовляємо |
Розвиток мовленнєвої комунікації |
середній вік |
Лазоренко Г.Й. |
4 |
Театр показують діти |
Дитина в світі культури |
старший вік |
Перебийніс А.А. |
5 |
Юні природолюби |
Дитина в природному довкіллі |
молодший вік |
Удовиченко Н.В. |
6 |
Funny English (англійська для малюків) |
Розвиток елементарних мовленнєвих умінь |
старший вік |
Мордвінова Я.Г. |
7 |
Фантазії дитячого світу |
Художньо-продуктивна діяльність |
Молодший вік |
Кабалюк Л.О. |
9 |
Чомусики |
Пізнавальний розвиток |
середній вік |
Чегринець О.В. |
11 |
Чарівний світ LEGO |
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі |
старший вік |
Голян Я.М.
|
12 |
Чарівні фарби |
Художньо-продуктивна діяльність |
старший вік |
Ковтун Л.О.
|
13 |
Цікава сенсорика |
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі |
середній вік |
Кекало О.Д. |
14 |
Маленькі умільці |
Художньо-продуктивна діяльність (ал..+апл) |
середній вік |
Нестеренко Н.І. |
16 |
Маленькі умільці |
Художньо-продуктивна діяльність |
середній вік |
Біленко Т.В.
|
17 |
Чарівна майстерня |
Художньо-продуктивна діяльність |
молодший вік |
Халява Я.М. |
18 |
Спритні долоньки |
Художньо-продуктивна діяльність (ліплення) |
молодший вік |
Литвиненко О.О. |
19 |
Всі професії цікаві |
Дитина в соціумі |
молодший вік
|
Фоміна В. О. |
20 |
Юні скульптори |
Художньо-продуктивна діяльність (ліплення) |
молодший вік |
Бойчук С.В. |
Робота в гуртках за інтересами дітей ЗДО, є самостійною додатковою організа-ційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. За бажанням батьків у закладі організовується додаткова платна послуга вивчення англійської мови, хореографі та розвивайка.
Заняття в гуртках планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 15-25 хв. залежно від віку дітей. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять кожної вікової групи.